Tot ce trebuie sa stiti despre anvelope.
Sfaturi si idei privind siguranta sofatului.
Anvelopele autoturismului sunt considerate adesea ca fiind piese mai putin importante ale vehiculului. Aceasta apreciere este insa departe de adevar.
Anvelopele sunt singurele zone de contact pe care vehiculul il are cu suprafata carosabila.Va invitam sa descoperiti ce sunt intr-adevar anvelopele – o componenta cruciala, de mare calitate si inalta tehnicitate a sasiului, special destinata pentru a deservi autoturismele moderne care circula cu viteze mari.
Anvelopele nu numai ca trebuie sa se potriveasca la diverse sisteme de suspensie si sa raspunda precis la comenzile directiei, ci trebuie in acelasi timp sa fie silentioase si durabile. Mai presus de toate, pentru ca vehiculul sa ruleze in siguranta, anvelopele trebuie sa faca fata fortelor extreme exercitate asupra acestuia – la franare, accelerare sau in viraje. Aceasta este cu atat mai important atunci cand drumul este ud si alunecos sau acoperit cu zapada si gheata.
Asadar, fiind mereu preocupati de siguranta dumneavoastra, va oferim aici cateva sfaturi si recomandari privind buna functionare a anvelopelor.
Ne asiguram ca veti ajunge la destinatie in siguranta.
Siguranta fara compromis: anvelope Continental.
Pe langa stabilirea unor noi standarde privind manevrabilitatea si confortul sofatului, anvelopele Continental ofera soferilor siguranta sporita, gratie tehnologiei muchiilor taioase. Acestea asigura un transfer optim al puterii motorului chiar si în cele mai variate conditii de trafic, precizie maxima a directiei si un contact perfect între anvelopa si drum.
Cum este aceasta posibil? Zeci de ani de experienta, parteneriate stranse cu industria auto, sisteme de productie înalt performante, forta de munca specializata si orientarea permanenta catre cerintele pietei. Toate aceste au contribuit anii trecuti la exploatarea unui nou potential, scurtarea drastica a distantei de franare si reducerea riscului acvaplanarii.
Rezultatele muncii noastre: în prezent unele dintre cele mai sigure anvelope existente.
Sfaturi utile privind intretinerea anvelopelor dumneavoastra.
Anvelopele Continental sunt produse de inalta tehnologie, special create pentru un sofat modern. intretineti-le corespunzator si veti putea beneficia de un serviciu excelent.
Fiind produse cu o tehnicitate complexa, trebuie sa acordati anvelopeloro atentie sporita. Astfel, veti putea beneficia de performantele si confortul asigurat de anvelope pe tot parcursul lor de viata.
Evitarea deteriorarilor.
Anvelopele se pot deteriora fara ca soferul sa realizeze
acest lucru.
Daca descoperiti sau suspectati o astfel de problema, anvelopa trebuie imediat inspectata de catre un service
profesionist de anvelope.
Recomandarea noastra:
Daca trebuie sa treceti peste un obstacol, apropiati-va incet de acesta – si pe cat posibil intr-o pozitie perpendiculara fata de obstacol. Verificati starea anvelopelor în mod regulat pentru a sesiza deteriorari exterioare cum ar fi taieturi, fisuri sau umflaturi.
Nu suprasolicitati anvelopele.
Suprasolicitarea anvelopelor (viteza excesiva sau suprasarcina) trebuie sa fie evitata. Aceasta are acelasi efect ca si sub-presiunea si poate cauza deteriorari ireparabile ale anvelopei.
Recomandarea noastra:
Evitati suprasarcina vehiculului dumneavoastra. Daca intentionati sa sofati supraincarcat sau la viteze foarte mari, ajustati presiunea in anvelope conform recomandarilor facute de producatorul vehiculului.
Importanta adancimii profilului caii de rulare.
Acordati o atentie insemnata asupra caii de rulare a anvelopei - are un impact considerabil in ceea ce priveste perfomantele acesteia. Este foarte importanta adancimea profilului caii de rulare, care in general este reglementat de lege a fi de minimum 1.6 mm. Daca sofati avand un profil mai putin adanc, riscati să fiti amendat sau sa primiti puncte de penalizare rutiera.
Indicatorii de uzura ai caii de rulare ( TWI ) reprezinta un reper important de apreciere al adancimii acesteia. TWI sunt nervuri aflate in principalul canal longitudinal al caii de rulare, distribuite uniform de-a lungul circumferintei anvelopei, nervuri care ajung sa fie la acelasi nivel cu profilul caii de rulare atunci cand este atins nivelul minim legal de 1.6 mm al adancimii profilului. Anvelopele de iarna Continental au indicatori de uzura suplimentari ce indica atunci cand adancimea profilului a atins 4 mm, deoarece performantele anvelopelor de iarna scad substantial sub acest nivel.
Recomandare noastra:
Deoarece anvelopele uzate sporesc riscul de acvaplanare si influenteaza negativ
performantele de franare², va recomandam insistent sa inlocuiti anvelopele
inaintea atingerii nivelului de adancime minim legal al caii de rulare.
O regula buna de respectat: inlocuiti anvelopele de vara la 3 mm, iar cele de
iarna la 4 mm adancime ramasa a caii de rulare.³
Efectuati regulat o verificare profesionista a anvelopelor.
Aceasta inseamna efectuarea echilibrarii anvelopelor si a geometriei rotilor.
Efectuarea regulata a echilibrarii anvelopelor - de exemplu atunci cand inlocuiti anvelopele de vara cu cele de iarna - va asigura un sofat fara vibratii. Nu numai ca sofatul va deveni mai confortabil, dar se si diminueaza uzura anvelopelor si al suspensiilor vehiculului. Un alt aspect pozitiv: sporiti siguranta dumneavoastra, a pasagerilor vehicului si a celorlalti participanti
la trafic.
Mai devreme sau mai tarziu,trebuie sa va inlocuiti anvelopele.
Momentul cand se inlocuieste o anvelopa este o decizie de care este responsabil proprietarul vehiculului. Acesta trebuie sa aibe in vedere factori precum conditiile in care a fost exploatata anvelopa, modul cum a fost intretinuta, inspectia vizuala si performantele dinamicii acesteia. Clientul trebuie sa consulte un service profesionist de anvelope atunci cand are
intrebari despre utilizarea anvelopei.
Anvelopele trebuie scoase din uz din diverse motive, cum ar fi uzura acestora pana la nivelul minim acceptat, deteriorari sau accidente (pene, taieturi, lovituri, fisuri, galme, sub-presiune, suprasarcina). Din aceasta cauza, anvelopele, inclusiv cea de rezerva, trebuie sa fie inspectate regulat la fiecare doua saptamani. Inspectia periodica contribuie foarte mult la prelungirea
duratei de viata a acestora.
Daca identificati sau suspectati o deteriorare,Continental va recomanda sa apelati pentru o verificare profesionista la un service specializat.
Nu montati niciodata o anvelopa a carei origine nu o cunoasteti.
Achizitionarea unei anvelope uzate presupune asumarea unui risc serios, mai ales atunci cand originea acesteia nu o cunoasteti sau este nesigura.
Este vorba aici de achizitionarea de anvelope cu un anumit grad de uzura sau anvelope ce echipeaza un vehicul uzat. Anvelopele uzate este posibil sa fi fost expuse unei exploatari, intretineri sau stocari improprii sau este posibil sa fi suferit diverse deteriorari.
Nu toate deteriorarile pe care le are o anvelopa pot fi vizibile in exterior.
De exemplu, reparatiile improprii sau deteriorarile camasei interioare pot fi observate numai daca anvelopa este inspectata pe partea interioara, dupa ce a fost demontata de pe janta. Un service profesionist de anvelope trebuie sa faca o inspectie interioara si exterioara a anvelopei uzate inainte de a fi folosita. Daca se achizitioneaza un vehicul la mana a doua, anvelopele acestuia trebuie demontate si supuse aceluiasi tip de inspectie de catre un service profesionist.
Recomandarea noastra:
Nu cumparati, vindeti sau montati anvelope uzate daca nu cunoasteti istoria acestora.
Imediat ce temperatura a scazut sub +7 °C montati anvelopele de iarna.
Odata cu apropierea iernii, soferii se confrunta cu schimbari rapide in ceea ce priveste starea vremii. Daca vreti sa va convingeti, ascultati prognozele meteo. Meteorologii prognozeaza o combinatie de zapada, gheata, ploaie si vreme uscata. Pentru a face fata acestor conditii diverse de drum, soferii au nevoie de anvelope de iarna pe care se pot baza.
Asadar, "daca termometrul arata sub +7 °C – e vremea ca anvelopele dumneavoastra de vara sa-si ia concediu." Iarna, drumurile vor fi in mod normal ude si alunecoase, iar anvelopele de iarna pot asigura o mult mai buna aderenta in aceste conditii decat anvelopele de vara. Pentru propria dumneavoastra siguranta, va recomandam sa va montati anvelope de iarna Continental inaintea inceperii sezonului rece.
Aderenta excelenta, indiferent de vreme.
Adaptarea comportamentului in trafic la conditiile de iarna va poate fi de mare ajutor, chiar daca anvelopele de iarna va ofera supra-protectie impotriva surprizelor neplacute ce apar in anotimpul rece. Comparativ cu anvelopele de vara, cele de iarna va ofera siguranta sporita - in special la franare - pe timp rece, pe drumuri ude sau acoperite cu gheata si zapada.
Franarea pe drum ud.
Anvelopele de iarna reduc semnificativ distanta de franare atunci cand temperatura scade sub + 7 °C. Masurata la o viteza de 100 km/h)
Anvelope si Jante aliaj de la www.motodor.ro
Evitarea deteriorarilor.
Anvelopele se pot deteriora fara ca soferul sa realizeze
acest lucru.
Daca descoperiti sau suspectati o astfel de problema, anvelopa trebuie imediat inspectata de catre un service
profesionist de anvelope.
Recomandarea noastra:
Daca trebuie sa treceti peste un obstacol, apropiati-va incet de acesta – si pe cat posibil intr-o pozitie perpendiculara fata de obstacol. Verificati starea anvelopelor în mod regulat pentru a sesiza deteriorari exterioare cum ar fi taieturi, fisuri sau umflaturi.
Nu suprasolicitati anvelopele.
Suprasolicitarea anvelopelor (viteza excesiva sau suprasarcina) trebuie sa fie evitata. Aceasta are acelasi efect ca si sub-presiunea si poate cauza deteriorari ireparabile ale anvelopei.
Recomandarea noastra:
Evitati suprasarcina vehiculului dumneavoastra. Daca intentionati sa sofati supraincarcat sau la viteze foarte mari, ajustati presiunea in anvelope conform recomandarilor facute de producatorul vehiculului.
Importanta adancimii profilului caii de rulare.
Acordati o atentie insemnata asupra caii de rulare a anvelopei - are un impact considerabil in ceea ce priveste perfomantele acesteia. Este foarte importanta adancimea profilului caii de rulare, care in general este reglementat de lege a fi de minimum 1.6 mm. Daca sofati avand un profil mai putin adanc, riscati să fiti amendat sau sa primiti puncte de penalizare rutiera.
Indicatorii de uzura ai caii de rulare ( TWI ) reprezinta un reper important de apreciere al adancimii acesteia. TWI sunt nervuri aflate in principalul canal longitudinal al caii de rulare, distribuite uniform de-a lungul circumferintei anvelopei, nervuri care ajung sa fie la acelasi nivel cu profilul caii de rulare atunci cand este atins nivelul minim legal de 1.6 mm al adancimii profilului. Anvelopele de iarna Continental au indicatori de uzura suplimentari ce indica atunci cand adancimea profilului a atins 4 mm, deoarece performantele anvelopelor de iarna scad substantial sub acest nivel.
Recomandare noastra:
Deoarece anvelopele uzate sporesc riscul de acvaplanare si influenteaza negativ
performantele de franare², va recomandam insistent sa inlocuiti anvelopele
inaintea atingerii nivelului de adancime minim legal al caii de rulare.
O regula buna de respectat: inlocuiti anvelopele de vara la 3 mm, iar cele de
iarna la 4 mm adancime ramasa a caii de rulare.³
Efectuati regulat o verificare profesionista a anvelopelor.
Aceasta inseamna efectuarea echilibrarii anvelopelor si a geometriei rotilor.
Efectuarea regulata a echilibrarii anvelopelor - de exemplu atunci cand inlocuiti anvelopele de vara cu cele de iarna - va asigura un sofat fara vibratii. Nu numai ca sofatul va deveni mai confortabil, dar se si diminueaza uzura anvelopelor si al suspensiilor vehiculului. Un alt aspect pozitiv: sporiti siguranta dumneavoastra, a pasagerilor vehicului si a celorlalti participanti
la trafic.
Mai devreme sau mai tarziu,trebuie sa va inlocuiti anvelopele.
Momentul cand se inlocuieste o anvelopa este o decizie de care este responsabil proprietarul vehiculului. Acesta trebuie sa aibe in vedere factori precum conditiile in care a fost exploatata anvelopa, modul cum a fost intretinuta, inspectia vizuala si performantele dinamicii acesteia. Clientul trebuie sa consulte un service profesionist de anvelope atunci cand are
intrebari despre utilizarea anvelopei.
Anvelopele trebuie scoase din uz din diverse motive, cum ar fi uzura acestora pana la nivelul minim acceptat, deteriorari sau accidente (pene, taieturi, lovituri, fisuri, galme, sub-presiune, suprasarcina). Din aceasta cauza, anvelopele, inclusiv cea de rezerva, trebuie sa fie inspectate regulat la fiecare doua saptamani. Inspectia periodica contribuie foarte mult la prelungirea
duratei de viata a acestora.
Daca identificati sau suspectati o deteriorare,Continental va recomanda sa apelati pentru o verificare profesionista la un service specializat.
Nu montati niciodata o anvelopa a carei origine nu o cunoasteti.
Achizitionarea unei anvelope uzate presupune asumarea unui risc serios, mai ales atunci cand originea acesteia nu o cunoasteti sau este nesigura.
Este vorba aici de achizitionarea de anvelope cu un anumit grad de uzura sau anvelope ce echipeaza un vehicul uzat. Anvelopele uzate este posibil sa fi fost expuse unei exploatari, intretineri sau stocari improprii sau este posibil sa fi suferit diverse deteriorari.
Nu toate deteriorarile pe care le are o anvelopa pot fi vizibile in exterior.
De exemplu, reparatiile improprii sau deteriorarile camasei interioare pot fi observate numai daca anvelopa este inspectata pe partea interioara, dupa ce a fost demontata de pe janta. Un service profesionist de anvelope trebuie sa faca o inspectie interioara si exterioara a anvelopei uzate inainte de a fi folosita. Daca se achizitioneaza un vehicul la mana a doua, anvelopele acestuia trebuie demontate si supuse aceluiasi tip de inspectie de catre un service profesionist.
Recomandarea noastra:
Nu cumparati, vindeti sau montati anvelope uzate daca nu cunoasteti istoria acestora.
Imediat ce temperatura a scazut sub +7 °C montati anvelopele de iarna.
Odata cu apropierea iernii, soferii se confrunta cu schimbari rapide in ceea ce priveste starea vremii. Daca vreti sa va convingeti, ascultati prognozele meteo. Meteorologii prognozeaza o combinatie de zapada, gheata, ploaie si vreme uscata. Pentru a face fata acestor conditii diverse de drum, soferii au nevoie de anvelope de iarna pe care se pot baza.
Asadar, "daca termometrul arata sub +7 °C – e vremea ca anvelopele dumneavoastra de vara sa-si ia concediu." Iarna, drumurile vor fi in mod normal ude si alunecoase, iar anvelopele de iarna pot asigura o mult mai buna aderenta in aceste conditii decat anvelopele de vara. Pentru propria dumneavoastra siguranta, va recomandam sa va montati anvelope de iarna Continental inaintea inceperii sezonului rece.
Aderenta excelenta, indiferent de vreme.
Adaptarea comportamentului in trafic la conditiile de iarna va poate fi de mare ajutor, chiar daca anvelopele de iarna va ofera supra-protectie impotriva surprizelor neplacute ce apar in anotimpul rece. Comparativ cu anvelopele de vara, cele de iarna va ofera siguranta sporita - in special la franare - pe timp rece, pe drumuri ude sau acoperite cu gheata si zapada.
Franarea pe drum ud.
Anvelopele de iarna reduc semnificativ distanta de franare atunci cand temperatura scade sub + 7 °C. Masurata la o viteza de 100 km/h)
Anvelope si Jante aliaj de la www.motodor.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu